Muut työkykypalvelut

Miten menee? Tutkimukset osoittavat, että suomalaiset ovat työpaikoillaan stressaantuneempia ja uupuneempia kuin koskaan. Voimme kuitenkin arkisilla valinnoillamme vaikuttaa mielemme hyvinvointiin ja sitä kautta työmotivaatiomme.

Meille on tärkeää pitää kokonaisvaltaista huolta jäsenistämme, joten haluamme tarjota käyttöösi kuormitusta helpottavia palveluita. Voi hyvin!

KIILA-kurssi tarjoaa lisää virtaa

Tuntuuko työsi kuormittavalta ja reistaileeko terveytesi? Hae mukaan Kelan kustantamaan KIILA-kuntoutukseen, jonka tavoitteena on parantaa työkykyäsi ja edistää pysymistäsi työelämässä.

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten työpäivät ovat usein pitkiä ja työ saattaa edellyttää paljon matkustamista, jolloin haasteeksi muodostuu työn ja vapaa-ajan yhteensovittaminen. Lisäksi henkistä kuormittumista tulee työpaineista, epävarmuustekijöistä työssä, työmäärän kasvamisesta sekä uuden teknologian opettelusta. Istumatyö taas saattaa aiheuttaa tuki- ja liikuntaelinoireita sekä ylipainoa.

Tuntuuko tutulta? KIILA-kurssilta löydät apua työuupumuksen ennaltaehkäisyyn ja hallintaan, opit tunnistamaan työhösi liittyvät kuormitustekijät sekä saat kipinää itsestäsi huolehtimiseen ja liikuntaan. Kuntoutus on osittain yksilöllistä ja osittain ryhmämuotoista. Yksilötapaamisiin kuuluvat mm. työpaikkakäynti ja päätöskeskustelu.

Seuraava KIILA-kuntoutus järjestetään tänä syksyny. Tutustu kuntoutukseen tästä. Voit lueskella lisää tietoa KIILA-kuntoutuksesta myös Kelan nettisivuilta.

Matkustatko työssäsi paljon?

Lataa matkatyötä tekeville ja heidän esihenkilöilleen suunnattu työhyvinvoinnin opas!

Hyvinvoiva ja motivoitunut henkilöstö on yrityksen voimavara: tutkimusten mukaan työhyvinvointiin satsatuista euroista saatava hyöty yritykselle voi olla peräti kuusinkertainen!

Henkilöstön työhyvinvointia edistävien tekijöiden tulisikin olla yritystoiminnan ja esihenkilötyön keskiössä.

Lataa opas tästä ››

Saitko vihapostia? Älä jää yksin

Kuka tahansa voi saada osakseen häiritsevää palautetta, jonka tarkoituksena on mitätöidä asiantuntijan työtä virheellisin tai harhaanjohtavin perustein tai saada hänet vetäytymään julkisuudesta. Jos sinulle tulee vihapostia, hae apua ja äläkä jää yksin.

Häiritsevä palaute tai vihapuhe voivat kuormittaa työtäsi, heikentää hyvinvointiasi, loukata asiantuntijuuttasi sekä vahingoittaa koko työyhteisöäsi.

Avuksesi on perustettu Häiritsevä palaute -verkkosivusto, joka tarjoaa sinulle apua työhösi liittyvän kuormittavan palautteen käsittelyyn ja ennaltaehkäisyyn. Jos saat osaksesi epäasiallista palautetta tai joudut vihapuheen kohteeksi, sinä, esihenkilösi ja työyhteisösi saatte sivustolta perustietoa ja neuvoja. Sivuston on tuottanut Osuuskunta Mediakollektiivi ja STTK:n ja Akavan koulutusorganisaatio TJS Opintokeskus.

Viestintäasiantuntijan tapauskertomus

Osallistun aktiivisesti julkiseen keskusteluun turvallisuuspolitiikasta ja maahanmuuttokysymyksistä omassa blogissani ja sosiaalisessa mediassa sekä kolumnistina Yleisradiossa ja Karjalaisessa. Osa kommentoijista, joskus suurikin osa, pyrkii nimenomaan vähättelemään näkemyksiäni ja asiantuntemustani. Usein kuvio on se, että kun häiritsijöillä ei ole perusteltuja kommentteja tai argumentteja aiheesta, he pyrkivät vähättelemään minua.

Vihamielisten viestien kaava on selkeä ja toistuva, ja usein asialla ovat samat hyökkääjät. Pohjimmiltaan viesti on yksinkertainen: olen paha tai hullu tai molempia. Fundamentalisteille eli politiikan, uskonnon tai minkä vain aiheen mustavalkoisen maailmankuvan omaksuneille maailma on polarisoitunut ja siinä on kahdenlaista sakkia, hyvät eli he, ja pahat eli muut…

Energisinkin sakki tarvii joskus lepoa ja apua

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset tunnetaan energisenä, positiivisena ja tulevaisuuteen suuntaavana sakkina. Jokaisen meistä kuitenkin tulee huolehtia omasta hyvinvoinnista ja työssäjaksamisesta.

Siksi kehitämme hyvinvointipalvelujamme vastaamaan jäsentemme tarvetta. Joko sinä hyödynnät palvelujamme?