Yleinen ongelma, josta pk-yritysten toimitusjohtajat ja myyntijohtajat kertovat minulle on, etteivät myyntiprojektit etene tarpeeksi nopeasti.
He ovat esitelleet tuotteensa ja palvelunsa. Tehneet tarjouksen. Asiakas on myyty. Silti mitään ei tapahdu. He turhautuvat, kun asiakas ei päätä.
Kerron, kuinka saat helpon keinon siihen, kun asiakas ei vastaa. Mutta sitä ennen pari tärkeää asiaa varsinaisesta ongelmasta.
Ratkaisu riippuu ongelmasta
Ensin on tunnistettava, mikä perimmäinen ongelma on. Oikea ratkaisu riippuu nimittäin siitä.
Kun perimmäinen ongelma on yrityksen myynnin kasvattaminen, niin ratkaisu liittyy myyntisuppilon hallintaan.
Kun perimmäinen ongelma on asiakkaiden päättämisen hitaus, liittyy ratkaisu kilpailun voittamiseen. Kilpailija on nimittäin aina myös asiakas itse. Hän nimittäin voi tyytyä kilpailevaan ratkaisuun, joka on olemassa oleva tilanne. Asiakas ei osta silloin mitään.
Molemmat tapaukset voi ratkaista. Keinot vain ovat erilaisia.
Myynnin kasvattamisen perusta on aloittaa uusia myyntiprojekteja. On siis lisättävä myyntitapausten määrää. Kun myynnin resurssit ovat rajalliset, on keskityttävä enemmän tapausten määrän kasvattamiseen.
Silloin myyntisuppilo turpoaa uusista myyntitapauksista.
Asiakkaan päättämisen nopeuttaminen tyhjää myyntisuppiloa. Suppilo kutistuu, kun asiakkaat päättävät nopeasti.
Silti myyntiprojektien nopeutus nostaa myyntiä, koska se edistää myyjälle suotuisten päätösten määrää. Myyjä voittaa kilpailijansa ja yksi kilpailija on, että asiakas jatkaa kuten ennenkin.
Olen kirjoittanut molempien ongelmien ratkaisuista e-kirjassa Strategian toteutus myyntitoiminnassa. Sen voi ladata netistä.
Merkki siitä, ettei myyntiprojekti etene on, ettei asiakas vastaa soittoihin ja sähköposteihin. Se on hyvin turhauttavaa.
Olen kehittänyt salaisen keinon, jolla asiakkaan saa vastaamaan. Keinoa käyttäneet ovat saaneet vastaukset 10 – 22 minuutissa.
Haluatko tietää mikä se on?
En julkaise keinoa. Se toimii niin satumaisen hyvin. Epäilen, että keino voi menettää vaikutusta, jos jokainen käyttää sitä. Siksi säästän keinon asiakkaille ja muille valituille.
Kerron keinon sinulle, jos lähetät minulle sähköpostin. Osoite on heikki.luoma[at]actional.fi. Laita otsikoksi “Salainen keino saada nopea vastaus”.
Heikki Matias Luoma, DI, MBA
—
www.actional.fi | Blogi | Maksuttomat oppaat | LinkedIn | Facebook | Twitter