Yritys vaikuttaa videolla

Videoiden käyttö on arkea sekä kuluttajamarkkinoinnissa että B-to-B-vaikuttajamarkkinoinnissa. Tässä kolme esimerkkiä yritysten tekemästä vaikuttajayhteistyöstä.

Mikä yhdistää bisnesvaikuttamista ja kuluttajakaupan vaikuttajamarkkinointia?

– Ihmiset. Yritysten viesti ei pysty kilpailemaan tunnetun ja samaistuttavan vaikuttajan viestin kanssa. Tämä pätee molempiin vaikuttajamarkkinoinnin tapoihin.

Entä mikä muu B-to-B- ja B-to-C-markkinointia yhdistää?

– Videot.

 

Bonfiren toimitusjohtaja Laura Pääkkönen esitteli B-to-B-vaikuttamista ja bisnesvaikuttajien tekemää kaupallista videosisältöä Tubecon Industry Dayssä elokuussa. Tässä kolme esimerkkiä yritysten ja vaikuttajien tekemästä yhteistyöstä.

 

Alma Talent Kirjat -sovellus

Alman kirjasovellus toteutti yhteistyökampanjan B-to-B-vaikuttajien kanssa. Kolme vaikuttajaa luki kirjan ja postasi somekanaviinsa sisältöä. Yleisö sai käyttää palvelua tutustumisjakson ajan ilmaiseksi.

Katso tästä bisnesvaikuttaja Christina Forsgårdin video.

 

TallinkSilja – Kasvua näkyvissä

TallinkSiljan Kasvua näkyvissä -videosarjalla bisnesvaikuttajat käsittelivät pinnalla olevia aiheita vieraidensa kanssa laivojen kokoustiloissa. Videoilla haettiin uutta päättäjäkohderyhmää ja markkinoitiin TallinkSiljan kokouspalveluita laivoilla järjestettäville päivätapahtumille.

Katso tästä bisnesvaikuttaja Pauli Waroman ja hänen vieraidensa keskustelu muutosjohtamisesta.

 

Talenom – Ylpeä yrittäjän lapsi

Talenomin Ylpeä yrittäjän lapsi -videosarja tarjosi tunteisiin vetoavia tarinoita yrittäjäperheistä. Se julkaistiin yrittäjän päivänä 2018.

Katso tästä Joel ja Hjallis Harkimon keskustelu.

 

Lue lisää bisnesvaikuttamisesta 12.9. ilmestyvästä Myynti & Markkinointi -lehdestä.