Kaikki perustuu siihen, että tuote on asiakkaalle oikeasti tarpeellinen ja hyödyllinen, ja sen hinta vastaa asiakkaan mielestä tuotteen hänelle tuottamaa arvoa.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tuotteen pitää kohtuulliselta tuntuvalla hinnalla ratkaista joku asiakkaan ongelma, tyydyttää joku hänen tarpeensa tai tuottaa hänelle hänen kaipaamaansa mielihyvää. Paljon puhutun asiakaslähtöisyyden pitää siis toteutua paitsi juhlapuheissa, myös käytännön tuotesuunnittelussa.
Paras tapa ymmärtää mitä asiakkaat tarvitsevat ja toivovat on keskustella heidän kanssaan mahdollisimman paljon. Myyntityötä tekevän ihmisen tärkein taito on kuunnella ja ymmärtää asiakasta, ja sen jälkeen kyetä viestimään asiakkaiden tarpeet tuotteiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastaaville henkilöille omassa organisaatiossaan.
Lopuksi itse tuotteen ostaminen on tehtävä asiakkaalle helpoksi ja miellyttäväksi esimerkiksi oikein valituilla ja asiakkaan kannalta vaivattomilla myyntikanavilla. Myöskään ostokokemukseen liittyvästä elämyksellisyydestä ei ole haittaa.