Puhelinpalvelussamme on ruuhkaa! Saat meihin parhaiten yhteyttä Oma MMA -palvelussa. T. MMA:n porukka

Aidosti läsnä

Jyväskylän ammattikorkeakoulusta pian valmistuva Eetu Lehtonen kokee vahvuudekseen ihmisten kanssa toimimisen.

”Työskentelen kolme ja puoli vuotta vanhassa startup-yrityksessä, Northbound Oy:ssä, jossa aloitin ensin harjoittelijana ja sittemmin jatkoin vakinaisena. Northbound tekee asiak­kailleen alkupään myyntiprosessia, prospektoi ja on kontaktissa haluttuihin yrityksiin asiakkaan puolesta. Tällä hetkellä työtehtäviini kuuluu kontaktointikampanjoiden hallintaan liittyvät tehtävät.

Samalla olen vienyt opintojani eteenpäin Jyväskylän ammattikorkeakoulussa. Opiskelu ammattikorkeakoulussa on toiminut omalla kohdallani hyvin, sillä olen enemmän tekemällä kuin lukemalla oppivaa tyyppiä. Valmistun keväällä, minkä jälkeen pääsen laittamaan kaikki paukut työelämään. Työelämässä haluan ottaa mahdollisimman paljon oppia kaikesta ja tuoda itselleni ymmärrystä, millainen yritysmyynnin kenttä Suomessa on.

JAMKissa olin vuoden myyntikärjessä, jossa erikoistuttiin pelkästään myyntiin ja markkinointiin. Vuoden erikoistumisjakso antoi paljon työelämää varten. Kävimme esimerkiksi yritysvierailuilla ja kuuntelemassa ammattilaisia työssään.

Opintojen edetessä minua on alkanut kiinnostaa erityisesti asiakkuudet. Asiakkuuksien ymmärtäminen ja hallinta sekä asiakaskokemuksen luominen ovat asioita, joihin haluan tulevaisuudessa panostaa ja joista haluan oppia lisää. Selkeä päämääräni on mennä kohti asiakasrajapintaa.

Olenkin parhaimmillani saadessani haastaa itseäni erilaisten ihmisten kanssa ja koen vahvuudekseni ihmisten kanssa toimimisen. Kun on aidosti läsnä ja kiinnostunut siitä, mitä vastapuoli kertoo, pääsee varmasti pitkälle.” ◆

Kysymys konkarille:

”Miten nuoressa, kehittyvässä ja alati muuttuvassa organisaatiossa pystyy pitämään asiakaskokemuksen laadukkaana koko ajan?”

Asiakaskokemuksesta huolehtiminen on helpompaa pienessä organisaatiossa, koska hallittavia kosketuspisteitä on vähemmän ja ”yhteinen asia” on konkreettisemmin kaikkien pöydällä. Asiakaskeskeisyys pitäisi nähdä strategisella tasolla tärkeänä asiana. Neuvoisin ajamaan asiakaskokemuksen tärkeyttä ihan yrityksen liiketoiminnan ytimeen. Sen jälkeen laadukkaan asiakaskokemuksen toteutuminen kaikissa arjen kohtaamisissa, digitaalisissa ja analogisissa, sujuu helposti. Googlaamalla löytyy esimerkiksi Bain & Companyn sekä Forrester Researchin uraauurtavat tutkimukset. 

Neuvon antoi Leadoon markkinointijohtaja Santtu Kottila

Eetu Lehtonen, 24

  • Prospecting Specialist, Northbound Oy 2020–
  • Store Assistant, Bestseller Oy, Jack & Jones 2019–2020 
  • Elintarviketyöntekijä, Linkosuon Leipomo Oy 2015–2018 
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu 2018–

Kuva: Petteri Kivimäki

Haluatko enemmän?

Jos vastasit kyllä, uutiskirjeemme on sinua varten. Tilaa kirje, niin pysyt kärryillä alamme ajankohtaisista asioista!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.