Mikä olisi paras yksittäinen myynti- ja markkinointivinkki ammattipuhujalle?

Työnohjaaja, kouluttaja ja Miska Oy:n toimitusjohtaja Helena Kokko vastaa Jevgeni Särkin kysymykseen.

Paras myynti- ja markkinointivinkki ammattipuhujalle on sosiaalisen median aktiivinen hyödyntäminen.

Jos nuori yleisö kiinnostaa, niin kannattaa mennä antamaan ”työnäytteitä” kouluihin ja nuorisotaloihin. Muille ryhmille toimii messut ja erilaiset tapahtumat.  

Näin saa itselleen seuraajia mm. Instagramiin ja YouTubeen. Näihin kannattaa laittaa omia laadukkaita puhenäytteitä ja tilannekuvia. Mitä enemmän saa itselleen seuraajia, sitä varmemmin myynti ja markkinointi tehostuvat.  

Kannattaa myös verkostoitua muiden alojen osaajien kanssa, kuten tapahtumajärjestäjien, yhdistysten ja erilaisten harrastustoimijoiden.

Myös perinteiset verkostot toimivat, kunhan on brändännyt itsensä muista puhujista erottuvaksi ja osaa tarjota yrityksille joitain sellaista, mitä muut puhujat eivät tarjoa.