Hubspot Sales
Hubspot Sales on ilmainen työkalu, johon kuka tahansa pääsee käsiksi. Se mahdollistaa muun muassa lähetettyjen sähköpostien seurannan: Hubspotin kautta saat ilmoituksen, kun vastaanottaja on avannut viestin, klikannut linkkiä tai avannut liitetiedoston. Hubspot Sales toimii niin Outlookin kuin Gmailinkin kanssa.
Hubspot Salesin kautta pystyy luomaan valmiita viestipohjia, mittaamaan niiden tehokkuutta ja jakamaan viestipohjia koko tiimin kanssa. Mallipohjat saa liitettyä suoraan Outlookiin.
Palvelu auttaa myös tapaamisten sopimisessa, sillä pystyt lähettämään kontaktille linkin, josta pääsee varamaan molemmille sopivan ajan kalenterista.
Boomerang for Gmail
Gmail Boomerangin avulla sähköposteja voi ajastaa lähtemään tulevaisuudessa. Voit esimerkiksi ajastaa kaikki perjantai-iltapäivällä kirjoittamasi viestit lähtemään vasta maanantaiaamuna. Ajastettujen viestien asetuksia pystyy myös muokkaamaan jälkikäteen. Lisäksi pystyt seuraamaan lähettämiesi viestien avauksia ja linkkien klikkauksia.
Boomerangin avulla pystyt myös tilaamaan ilmoituksen avaamattomista viesteistä. Eli jos vastaanottaja ei ole vastannut viestiisi esimerkiksi kahden päivän sisällä, viesti palaa sinulle saapuneiden viestien laatikkoon. Sovellus toimii vain Gmailissa. Sen käyttöönottaminen on erittäin helppoa.
Calendly
Calendly-linkin avulla vastaanottaja voi varata tapaamis- tai puhelinajan kalenteristasi. Samalla voit unohtaa pitkät sähköpostiketjut, jotka olet aiemmin käynyt yhteisen tapaamisajan löytymiseksi.
Voit itse määrittää, minkä pituisia tapaamisaikoja sinulta voi varata. Voit myös luoda varaajalle kysymyksiä, joihin pitää vastata. Varatusta tapaamisesta tulee ilmoitus sähköpostiin ja se päivittyy automaattisesti kalenteriisi.
Calendly on yhdistettävissä Google kalenteriin, Office 365:seen, Outlookiin ja iCloud-kalenteriin.
Franz
Franz kokoaa yhteen kaikki sosiaalisen median viestintäkanavat. Saat samalle alustalle muun muassa LinkedInin, Facebook Messengerin, WhatsAppin, Slackin, Skypen, Tweetdeckin. Sovellus toimii vähän kuin selain, jonka välilehtiin kaikki avautuvat kerralla.
Ohjelma on ladattavissa ilmaiseksi Windows- ja Mac-koneisiin. Se ei toimi mobiilisti, mutta selkeyttää eri viestikanavien hallintaa omalla työkoneella. Kun Franz on päällä, sinun ei myöskään tarvitse vilkuilla päivän aikana puhelintasi.
Crystal
Crystal Knows on verkkosivusto, joka luo jokaisesta LinkedIn-käyttäjästä persoonallisuusprofiilin. Profiili perustuu käyttäjän sosiaaliseen mediaan tuottamiin sisältöihin sekä muuhun julkiseen verkkokäyttäytymiseen. Crystalilla on käytössä 64 erilaista DISC-analyysiin perustuvaa profiilia. Nämä auttavat sinua myyjänä, asiakaspalvelija ja kollegana puhuttelemaan vastaanottajaa hänen persoonaansa sopivalla tavalla.
Crystal tulkitsee vain englanninkielistä sisältöä, mutta on persoonallisuusluokittelussaan hämmentävän tarkka. Palveluun on mahdollista ostaa lisäosa, joka auttaa sinua kirjoittamaan sähköposteja vastaanottajan toivomalla tyylillä. Kirjoitusvirheiden sijaan palvelu korjaa viestin sävyä niin, että se puhuttelee vastaanottajaa.
LinkedIn Sales Navigator
Sales Navigator on LinkedInin maksullinen ominaisuus, jonka avulla pystyt prospektoimaan ja lähettämään viestejä liideille LinkedInin viestintäkanavaa hyödyntäen. Sales Navigatorin myötä pääset käsiksi LinkedInin kehittyneempiin hakutoimintoihin, joiden avulla etsit ja rajaat potentiaalisia asiakkaita muun muassa maantieteellisen alueen, toimialan ja tittelin mukaan.
Sales Navigatorin avulla voit luoda henkilökohtaisia liidilistoja. Kun olet lisännyt henkilöt liidilistalle, saat ilmoituksen hänen aloittamastaan keskustelusta tai vaikka työpaikan vaihdoksesta. Sales Navigator tarjoaa myös liidiehdotuksia oman liidilistasi ja hakuehtojesi perusteella.
Attach
Attach.io seuraa lähettämiesi tiedostojen matkaa. Kuka avasi liitteen? Kuinka pitkälle sitä luettiin? Kenelle se välitettiin? Lähettämällä tiedon Attachin kautta pystyt muokkaamaan tiedostoa myös jälkikäteen tai vaihtamaan sen kokonaan.
Palvelua on mahdollista kokeilla ilmaiseksi 14 päivää.
Juttua varten on haasteltu myyntikonsultti Sani Leinoa ja Advance B2B:n perustajaa ja kansainvälisen liiketoiminnan johtajaa Mikko Seppää.