Tervetuloa tutustumaan uudistettuun ilmeeseemme ja verkkosivustoomme

Olemme uudistaneet tänä vuonna 125 vuotta täyttäneen ammattijärjestömme ilmeen ja verkkosivuston. Uuden ilmeen ja uudistetun verkkosivuston myötä pyrimme tarjoamaan palvelujamme entistä houkuttelevammin ja kiinnostavammin.

Uskomme, että alan järjestö yhdessä jäsentensä kanssa voi toimia esimerkkinä ja olla kärjessä rakentamassa muutosta. Myynnin, markkinoinnin ja oston alan ammattilaiset näyttävät tietä uusille tuotteille ja palveluille, yhdistävät asiakkaan ja yrityksen sekä tuntevat asiakkaan ajassa elävät tarpeet.

Juuri julkaistussa brändi-ilmeessämme onkin kiinnitetty erityistä huomiota alojen erityispiirteisiin, helposti lähestyttävyyteen ja erottuvuuteen. Sekä verkkosivustomme että uuden ilmeemme rakentamisessa on huomioitu myös saavutettavuus ja käyttäjäystävällisyys aiempaa paremmin.

Uudistumisemme liittyy vahvasti myynnin ja markkinoinnin alojen arvostuksen parantamiseen yhteiskunnassa. Kyseessä on vaativaa asiantuntijatyötä, joka rakentuu strategisesta ajattelukyvystä, kohtaamistaidoista, luovasta ajattelusta sekä sisukkuudesta.

Uusi ilmeemme erottuu ja siirtyy kylmästä lämpimään

Tekemiemme selvitysten perusteella alojemme ammattilaiset arvostavat erityisen paljon asiakkaiden kohtaamista. Tämän halusimme nostaa uuden ilmeen johtotähdeksi.

Uusi värimaailmamme siirtyykin ihmisläheiseen ja lämpimään. Värimaailman rakentamisessa otimme huomioon läheisten toimijoiden kentän ja siitä vahvasti erottumisen. Ennen kaikkea ilmeessä katsotamme laatikon ulkopuolelle ja etsimme parhaita toimintatapoja esimerkiksi yritysmaailmasta. Erottuvuuden lisäksi uudet värimme viestivät positiivisuutta ja freesiä rohkeutta, mikä kuvaa alojemme toimijoita.

Uuden värimaailman lisäksi saamme uuden graafisen ilmeen, brändikuviot sekä valokuvailmeen. Graafisten brändikuvioittemme aiheina on alaan liittyviä elementtejä. Näiden valintaan on osallistettu jäsenistöämme. Kuvioiden pelkistetty ja rosoinen tyyli valikoitui heijastamaan jäsenille aitoa ja samastuttavaa meininkiä. Rouheus kuvaa alojemme toimijoita hyvin: heidän taustansa ovat erittäin vaihtelevia ja monipuolisia.

Myynnin, markkinoinnin ja oston alan ammattilaiset ovat talouteen liikettä luova voima ja ihmiset sen taustalla. Siksi valokuvatyylimme rakentuu henkilökuvista sekä fiiliskuvista, joissa liike on vahvasti mukana. Kuvatyylimme tarkoituksena on vahvistaa mielikuvia MMA:sta ja sen jäsenistöstä helposti lähestyttävinä, aktiivisina ja edelläkäyvinä toimijoina.

Ilmeikkyys, lähestyttävyys ja käytettävyys ohjasivat typografisia valintoja. Pääkirjasintyyppien oheen valikoitiin tehostefontti, jonka tussausmainen tyyli täydentää hyvin brändikuvioiden käsin piirrettyä maailmaa. Vanhat mainostekstauksen oppaat ovat inspiroineet fontin suunnittelussa, mikä yhdistää sen hyvin myynnin ja markkinoinnin teemaan.

Äänensävymme on selkeä ja helposti lähestyttävä

Jatkossa tekstisisällöistämme huokuu entistä enemmän me-henki, vaihtelevammat sanavalinnat ja maltillinen rentous. Alojemme sisällöt ovat jatkossa saatavilla selkeinä kokonaisuuksina ja aiempaa saavutettavampina.

Uuden äänensävyn osalta tärkeänä olemme pitäneet byrokraattisen kielenkäytön karistaminen sieltä, mistä se on mahdollista.  Toisin sanoen etäisestä ja perinteisestä virastomaisesta kielenkäytöstä siirrytään käyttäjäystävällisempään kielelliseen maailmaan.

Uudistus vastaa kentältä kuuluneeseen toiveeseen

Kokonaisuudessaan uudistus vastaa kentältä kuuluneeseen toiveeseen: MMA saa entistä paremmat edellytykset ja uusia työkaluja edustaa alojemme huikeita tekijöitä.

Verkkosivuston julkaisun myötä uudistamme viestintäämme, markkinointiamme ja sisältöjämme edustamaan sekä uutta ilmettämme että äänensävyämme hallitusti ja pala kerrallaan.

Lämpimästi tervetuloa ihastelemaan uutta ilmettämme!

Uppoudu tarkemmin alamme palkkatietoon

Tässä sinulle myynnin ja markkinoinnin palkkatutkimuksen uunituoreet tulokset näppärässä raportissa!

Jos olet jäsenemme, löydät palkkatutkimuksemme OmaMMA:sta.

• Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.