Palkitut suomalaiset markkinointiteot kisaavat Vuoden Paras -tittelistä – kaikki alan ammattilaiset ovat tervetulleita tuomaristoon

Vuoden Paras -markkinointikilpailussa alan ammattilaiset kertovat oppinsa menestyksekkäiden tekojen taustalta. Kisassa ovat mukana viime vuodelta parhaat markkinointiteot, jotka ovat niittäneet mainetta kevään 2021 aikana markkinointialan kilpailuissa. 2.6. järjestettävässä virtuaalisessa tilaisuudessa yleisö äänestää voittajan. Tänä vuonna myös me olemme mukana yhteistyökumppanina!

”Vuoden Paras -kilpailu on tärkeä meidän alalle, koska myös sen kautta voimme käydä rakentavaa dialogia. Tämäkin tilaisuus on meille hyvä paikka jakaa tietoa, jotta voimme suunnitella parempia ja vastuullisempia valintoja työssämme”, kertoo kisassa “The Polite Type” työtä edustava Markus Nieminen (Creative Director, TBWAHelsinki). “The Polite Type” voitti Vuoden Huiput Grand Prix 2020 -palkinnon. Nieminen lupaa tuoda Vuoden Paras -kisan lavalle yhdessä kollegansa Maria Kuorikosken (Senior Creative) kanssa puheenvuoron, jossa käydään läpi projektin vaiheita, kohdattuja haasteita ja luonnollisesti oppeja muille suunnittelijoille.

Vuoden Paras -kisan muut kilpailutyöt ovat

  • Grand One Grand Prix kampanja 2020 voittaja “Ikuinen vappu”, jonka esittelee kilpailussa Chief Operating Officer Laura Olin (Chief Operating Officer) ZOANilta
  • Gold Effie Finland erikoissarja 2020 voittaja ”Fortum Vipu”, jonka casesta kertoo Jussi Mälkiä (Brand Manager) Fortumilta
  • Grand One Grand Prix tuote 2020 voittaja “The most CO2 Friendly Route”, jonka taustoista kilpailussa ovat kertomassa Nesteen Mika Hyötyläinen (Vice President, Marketing Communications) yhdessä Tytti Standingin (Marketing Manager) kanssa.

Vuoden Paras on MarkkinointiKollektiivin tuottama kilpailu, jolla halutaan vahvistaa tiedonkulkua markkinoinnin alan ammattilaisten kesken. Tänä vuonna kilpailun yhteistyökumppanina toimimme myös me.

“Vuoden Parhaan shortlistan caset voivat olla sinulle tuttuja, mutta näitä tarinoita tekijöiltä et ole ennen kuullut. Kisaamaan tulevat ammattilaiset eivät ole täällä näyttämässä pelkästään siloteltuja case-videoita, vaan jokainen on sitoutunut kertomaan saamistaan opeista, virheistä ja onnistumisten kannalta merkittävistä käännekohdista”, kertoo kilpailua tuottavan MarkkinointiKollektiivin puolelta Marica Thorén (Head of Partnerships). Thorén tuo esille kilpailun erityispiirteen ja toivoo alalta sankoin joukoin tuomareiksi ilmoittautuvia mukaan. “Tämä kilpailu on vahvasti yhteisöllinen: Vuoden Parhaan valitsevat kollegiaalisesti alan ammattilaiset ja tunnustus on alan omien tekijöiden noteeraama. Jokaisella on mahdollisuus tulla osaksi Vuoden Paras -kisan tuomaristoa!”

Koemme, että kilpailu on oivallinen kanava nostaa esiin markkinoinnin parhaita käytäntöjä ja oppeja. “On ilo olla mukana tämän kisan järjestämisessä. Jäsenemme MMA:ssa ovat sekä myynnin että markkinoinnin ammattilaisia, joiden arvokas työ parantaa yrityksen tulosta. Hyvin tehdyn markkinoinnin avulla myös myyjät saavuttavat parhaiten huipputuloksia”, muistuttaa viestintä- ja markkinointijohtajamme Tuula Sirén.

Viime vuonna markkinoinnin alan ammattilaiset äänestivät voittajaksi Valion “Sweet Suite”. Kilpailutyön esittelivät ja palkinnon pokkasivat Tea Ijäs (Brand Manager) Valiolta ja Heli Roiha (Creative Director) SEK:iltä.

MK Vuoden Paras -kisa käydään virtuaalisena keskiviikkona 2.6. klo 14–16. Ilmoittautuminen tilaisuuteen alkaa 6.5. alla olevasta linkistä. Tapahtuma on veloitukseton ja kaikille avoin.

Kaipaatko lisätietoja? Kysäise Maricalta!

Marica Thorén
Head of Partnerships, MarkkinointiKollektiivi
040 675 8908
marica@mkollektiivi.fi