Myynnin mokat ja myyntityön salat kiinnostivat MMA-blogin lukijoita eniten vuonna 2018.
Vuoden luetuin kirjoitus MMA-blogissa oli Juha Aholan Provisiokatto ja muita myyntijohtajan mokia, jolla oli yli 1600 lukijaa. Ahola sai top 10 -listalle toisenkin tekstinsä: Myynnin kivijalat: määrä, laatu ja suunta. Ahola kirjoitti myös edellisvuoden luetuimman blogikirjoituksen.
Toiseksi luetuimmassa kirjoituksessa Neljä keinoa, joilla selvität omat vahvuutesi Heikki Luoma sparrasi lukijoita ja keräsi noin 1000 lukijaa. Luoma pääsi kymmenen luetuimman listalle myös toisella, myyntityön salaisuutta avaavalla kirjoituksellaan Miten minä opin myymään?.
Yrityksille strategiavalmennusta tarjoava Luoma kertoo, että hän pyrkii kirjoittamaan MMA-blogiin suoraviivaisesti. Hän suosii kirjoittaessaan otsikon ytimeen meneviä juttuja, jotka on nopea lukea.
− Kirjoituksen aihe voi tulla mieleen sieltä sun täältä: arjen tapahtumista, omista kokemuksista, kirjoista, lehtijutuista ja toisten sanoista. Joskus blogi syntyy kuin vettä valaen, mutta joskus niin tahmeasti, että valitsen uuden aiheen.
Kolmanneksi suosituimmaksi blogikirjoitukseksi vuonna 2018 nousi Jasmine Plavsicin kirjoitus Myyjä ei ole lakossa. Se käsitteli myyntityön tekemistä ja sai noin 800 lukijaa.
MMA:n blogin lukijoita kiinnostivat myös Arno Aallon myyjän työn muutosta käsittelevä Vakuutusmyyjä lähti ulos konttorista ja Pia Hautamäen Pidä huolta olemassaolevasta asiakkaasta.
Kymmenen luetuimman tekstin joukossa olivat lisäksi Katri Tannin Markkinointivuosi 2019: uutta, lainattua ja vanhaa, Timo Sorrin Myyjän aktiivimalli ja Juha Häkkisen Kilometrikorvaus ei paisuta tasetta.
Blogisarjassa julkaistiin vuonna 2018 noin 40 kirjoitusta. Viikottain julkaistaan kiinnostavia tarinoita myynnistä, markkinoinnista ja työelämästä. Bloggaajat ovat myynnin, markkinoinnin ja työelämän asiantuntijoita.
Lue blogia osoitteessa: www.mma.fi/blogi