Motonet voitti Suomen Paras Myyntiorganisaatio 2021 -kilpailun

Suomen Paras Myyntiorganisaatio on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun järjestämä vuosittainen kilpailu, jonka yhteistyökumppanina toimimme tänäkin vuonna. 12. kerran järjestetyn kilpailun voittoon ylsi nyt Motonet Oy.

Me MMA:ssa olemme tukeneet Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailua jo usean vuoden ajan. Yksi tärkeimmistä ja pitkäaikaisimmista tavoitteistamme myynnin ammattilaisten omana etujärjestönä on vaikuttaa alan arvostuksen nousuun, joten meille on erityisen merkityksellistä olla kumppanina tässä alan onnistujia ja osaajia palkitsevassa kilpailussa.

Kilpailun tuomaristo oli erityisen vaikuttunut siitä, miten luovia asiakaslähtöisiä ratkaisuja ja monipuolista myynnin kehittämistä finalistit olivat tehneet jopa pandemian tuomien haasteiden keskellä. Haaga-Helian kunniamaininnan erinomaisesta, tuloksellisesta ja asiakaslähtöisestä myynnin kehittämisestä saivat finalistit Inhunt Group Oy, Koti Puhtaaksi Oy ja Oikotie työpaikat / Schibstedt Suomi Oy.

Liiketoimintaa kehitetään nyt asiakaslähtöisesti ja luovasti

”Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailun osallistujien liiketoimintaan ja myyntiin perehtyminen on ollut hyvin inspiroiva kokemus. Yritysten myyntimallit ja johtamiskäytännöt ovat varsin erilaisia, kuvastaen eri toimialojen menestystekijöiden eroja. Muuttuvilla ja nopeasti kehittyvillä aloilla huomio on arvon innovoinnissa ja aloitteellisessa viestinnässä, kypsillä aloilla asiakassuhteissa ja prosessien tehokkuudessa”, toteaa kilpailun asiantuntijaraadin jäsen, Aalto-yliopiston myynnin johtamisen työelämäprofessori Pekka Töytäri.

”Kautta linjan asiakaslähtöinen ja luova liiketoiminnan kehittäminen, digitaalisuuteen, asiakaskokemukseen sekä vastuullisuuteen panostaminen näkyvät yhä vahvemmin osallistujien myynnin keskiössä. Myynnin johtaminen ja erityisesti asiakas- ja arvolähtöinen integroituminen yrityksen muuhun organisaatioon on mennyt Suomessa edelleen vahvasti eteenpäin”, kertoo kilpailun koordinaattori, myynnin yliopettaja Pekka Polvinen Haaga-Heliasta.

Aktiivisuus, asiakaslähtöisyys ja avuliaisuus siivittivät voittoon

”Myynnin kehittäminen ja asiakaskokemuksen sujuvuus ovat meillä tärkeitä aiheita, asiakasymmärrykseen ja asiakkaan kokemaan arvoon panostaminen ovat olleet kehitystyömme fokuksessa. Aktiivisuus, asiakaslähtöisyys ja avuliaisuus toimivat osaavan ja motivoituneen henkilöstömme ohjenuorana. Valinta Suomen Parhaaksi Myyntiorganisaatioksi kertoo koko organisaatiomme onnistuneen tässä”, kertoo Motonetin toimitusjohtaja Toni Stigzelius.

Suomen paras myyntiorganisaatio

Suomen paras myyntiorganisaatio on vuosittainen kilpailu, jonka pääjärjestäjänä toimii Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. Tänä vuonna kilpailun kumppaneina olivat myös Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA sekä PwC. Kilpailu arvioi yrityksiä myynnin johtamisen, asiakasosaamisen, myynnin prosessien sekä myyntityön ja -strategian perusteella.

Lisätietoja kilpailusta
Yliopettaja Pekka Polvinen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
+358-40-4887248, pekka.polvinen@haaga-helia.fi

Kuva: Pekka Polvinen