Vuonna 2017 MMA näkyi ja kuului

uusivuosi_2018

Vuonna 2017 MMA:n jäsenten usko Suomen talouteen parani. Samalla paranivat alan työllisyysnäkymät.

MMA:n vuoden 2017 kohokohdat:

  • Nostimme julkiseen keskusteluun myynnin avoimien työpaikkojen tarjonnan ja työvoimaviranomaisten kyseenalaisen toiminnan. Tutkimustamme käsiteltiin laajasti eri medioissa.
  • Kartoitimme Suomen talouden tilannetta ja tulevaisuutta myyntipäällikköbarometrin avulla. MMA:n jäsenten luottamus Suomen talouteen on kasvanut, ja myönteisen kehityksen nähdään jatkuvan vuonna 2018.
  • Suomen talouden virkistyminen vaikutti MMA:n jäsenistöön. Työllisyys parani, niin että myynnin ja markkinoinnin ammattilaisista työttömänä on enää 6,4 prosenttia.
  • Jäsentapahtumista suurimman suosion saivat kevään Myyntibattle ja syksyn Reilu kumppani -seminaari. Myyntibattlessa nostimme lavalle myyntialan raskaan sarjan ottelijat. Reilu kumppani -seminaarissa puhuttiin inhimillisyydestä ja asiakaskokemuksesta.
  • Nostimme Suomea suosta yhdessä Design Forum Finlandin kanssa SuomiAreenalla. Keskusteluun osallistui muun muassa professori Sixten Korkman, varatoimitusjohtaja Carl Haglund ja toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen. Keskustelun juonsi digitalisti Ville Tolvanen.
  • Perustimme markkinoinnin vaikuttajatahojen kanssa Suomeen Markkinoinnin edistämiskeskus Makesin, jonka puheenjohtajana toimii Anne Korkiakoski.
  • Myyntipäällikkö Marko Hovinmäki Vaasasta aloitti MMA:n puheenjohtajana keväällä. Jarmo Hyvärinen luopui tehtävästä johdettuaan liittoa 12 vuotta.

Aktiivista vuotta 2018 kaikille MMA:n jäsenille ja yhteistyökumppaneille! – Tehdään tulosta myös ensi vuonna!