MMA:n palkkatutkimus starttaa − vastaa ja vaikuta myynnin ja markkinoinnin palkkatasoon

Oletko myynnin tai markkinoinnin ammattilainen? Haluatko vaikuttaa omaan palkkatasoosi? Avoimempi tieto palkoista auttaa alojen ammattilaisia tunnistamaan oman arvonsa ja saamaan palkan, jonka ansaitsee. Tervetuloa vastaamaan Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n palkkatutkimukseen!

MMA haluaa auttaa myyjiä ja markkinoijia olemaan oman elämänsä menestyjiä. Tieto palkkatasosta on asia, jonka kertominen edesauttaa palkkatasa-arvon ja samalla työelämän yhdenvertaisuuden toteutumista. MMA kutsuukin nyt alojen ammattilaiset vastaamaan palkkatutkimukseen ja sitä kautta vaikuttamaan omaan palkkatasoonsa.

Vastausten avulla MMA voi parhaiten vaikuttaa myynti- ja markkinointialan ammattilaisten työ- ja työmarkkinatilanteeseen, palkkakehitykseen ja urakehitykseen. Tutkimuksen tuloksista ammattilaiset saavat myös hyödyllistä tietoa omaan palkkaukseensa liittyen.

Esimerkiksi viime vuoden palkkatutkimuksessa selvisi, että myynti- ja markkinointialalla naiset tienaavat pääsääntöisesti vähemmän kuin miehet. Tämä näkyi jo nuorten vastaajien palkoissa.

Tärkeän kyselyn toteuttaa Aula Research Oy MMA:n tilauksesta. Kyselyyn vastaaminen vie aikaa noin 10 minuuttia. Vastausaikaa 27.1.2022 saakka.

Tutkimukseen vastaaminen tapahtuu täysin anonyymisti, joten yksittäisiä henkilöitä ei voida tunnistaa annetuista vastauksista.  Vastaajat saavat halutessaan kiitokseksi tiivistelmän kyselyn keskeisimmistä tuloksista.

Lämmin kiitos tutkimukseen osallistumisesta jokaiselle vastaajalle jo etukäteen!

Tutkimus tukee mielenterveystyötä

Palkkatutkimukseen vastaaminen tukee myös mielenterveystyötä. MMA lahjoittaa jokaisesta vastauksesta euron Mielenterveyden keskusliitolle (enintään 3 000 euroa). MTKL tukee ja edistää ennaltaehkäisevää mielenterveys- ja päihdetyötä sekä jäsenyhdistystensä vertaistukitoimintaa ja kansalaisjärjestötoimintaa.

Jotta tutkimukseen vastaaminen on oikein jännittävää, vastaajat voivat osallistua myös arvontaan. MMA palkitsee onnekkaan voittajan S-ryhmän lahjakortilla (300 euroa).

Kysy lisää

Heräsikö sinulla jotain kysyttävää tutkimuksesta? Ota rohkeasti yhteyttä, lisätietoa sinulle antaa mielellään:

Samuli Myllyharju
Kehityspäällikkö