Konkreettista hyvinvointia asiakkaille

Vuosi sitten Nina Sjöström vaihtoi myynnin ja markkinoinnin omaan hyvinvointialan yritykseen. Hän haluaa kuitenkin pysyä kartalla alan käänteistä.

Vuonna 2015 Nina Sjöström suoritti Englannissa BA-tutkinnon, suuntauksena muodin yrittäjyys. Muotiala ei houkutellut naista työharjoitteluja pidemmälle, mutta yrittäjyys alkoi kiinnostaa tosissaan.

Opintojen jälkeen Sjöström palasi Suomeen töihin myyntiedustajaksi ja eteni pian tiimin päälliköksi. Vuonna 2019 hän otti rohkean loikan ja hyppäsi palkkatöistä yrittäjäksi. Jo puolen vuoden kuluttua headhunterit kiinnittivät uutteraan naiseen huomionsa ja ehdottivat rekrytointia Silmäasemalle myyntipäälliköksi.

Koronapandemian aikana työmarkkinat hiljentyivät, ja Sjöströmillä oli aikaa miettiä syvemmin, millainen urapolku hänestä tuntuisi omimmalta.

− Olin mennyt autopilotilla monta vuotta. Olin nauttinut töistäni, mutta aloin kuitenkin miettiä, olisiko tarjolla jotain muutakin, mitä haluaisin elämässäni myös tehdä, Sjöström kertoo.

Englannissa Sjöström oli löytänyt joogan harrastusmielessä, ja se oli ollut osa arkea siitä lähtien. Nyt hän alkoi herätellä kysymystä siitä, voisiko joogan yhdistää yrittäjyyteen. Vielä kaksi vuotta vierähti mediatalo Keskisuomalaisessa ulkomainonnan asiantuntijana. Lopulta unelma kokopäiväisestä yrittäjyydestä joogaopettajana toteutui tasan vuosi sitten.

− Joogayrittäjänä näen konkreettisesti työni tuloksen hyvinvoinnin lisäämisessä asiakkailleni, Sjöström kertoo.

En usko, että markkinointi lähtee minusta koskaan kokonaan pois, vaikka toisentyyppistä työtä nykyään teenkin.

Nina Sjöström
Hyvinvointialan yrittäjä

Sjöström liittyi MMA:n jäseneksi neljä vuotta sitten ja nyt yrittäjäjäsenenä hän pitää edelleen itsensä ajan tasalla siitä, mitä myynti- ja markkinointialoilla tapahtuu. Aikaisemmasta työurasta mukaan tarttuivat eväät myös yrittäjänä menestymiseen:

− Idearikkaus, tekemisen meininki, asiakashankinta, yrityksen brändääminen sekä tietysti markkinointi ja myynnin osaaminen, joista on yrittäjyydessä suurta hyötyä, kun liiketoiminnalle haetaan kasvua, Sjöström luettelee.

− En usko, että markkinointi lähtee minusta koskaan kokonaan pois, vaikka toisentyyppistä työtä nykyään teenkin.

Myyntiedustaja, asiakaspäällikkö ja tiiminvetäjä
Innocent/Brandbuddy Group 09/2016–12/2019

Myyntipäällikkö
Silmäasema Optiikka 12/2019–11/2020

Digitaalisen ulkomainonnan asiantuntija
Meks Etelä 01/2021–12/2022

Hyvinvointialan yrittäjä
TMI Yoga by Nina 01/2023–

Kuva: Jetro Stavén