Luvut käyvät ilmi Stena Recyclingin Circular Voice -raportista. Stena Recycling on kierrätys- ja kiertotalouspalveluihin erikoistunut yritys.
Raportista käy ilmi myös muita asioita, joita 18–30-vuotiaita asiakkaita tavoittelevien markkinoijien ja myyjien kannattaa ottaa huomioon:
• 48 % on tyytyväisempiä omaan toimintaansa, kun tekee jotakin hyvää ympäristölle
• 25 % saa sosiaalisen median kanavista tietoa ja inspiraatiota vastuullisista tai ympäristöystävällisistä vaihtoehdoista tuotteille ja palveluille
• 20 % kertoo sosiaalisen median vaikuttajien inspiroivan heitä tarpeettomaan kulutukseen
• 19 % ostaa vastuullisia tuotteita voidakseen esitellä niitä sosiaalisessa mediassa
• 12 % pitää tärkeänä, että vastuullisten tuotteiden ostaminen luo heistä paremman kuvan muille.
Suurimmat esteet ympäristöystävällisempien ja vastuullisempien vaihtoehtojen valitsemiselle ovat hinta ja epäluottamus. Vastaajista lähes puolet (47 %) pitää hintaa esteenä ja lähes kolmannes (28 %) ei luota, että tuote tai palvelu todella olisi vastuullisempi.